П`ятниця, 21.09.2018, 01:44
Вітаю Вас Гість | RSS

Загальноосвітня школа І-ІІ ст. с. Мирків

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 30
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Вчителям

ПЕДРАДА
26.08.2018, 16:19

 Сьогоднішня наша зустріч присвячена одній з актуальних проблем освіти – проблемі формування самоосвітньої компетенції учнів. Чому?

Бо відомо, що основою нової школи є зовсім нова людина, новийучень, який прагне до саморозвитку та самовдосконалення, уміє самостійно здобувати інформацію, розширюючи свій світогляд. А ми, шановні, повинні сьогодні навчити школярів орієнтуватися в потоці інформації, формувати в них готовність до самоосвіти.

Для цього необхідно реалізувати на практиці такі задачі:

- створити оптимальні умови для виявлення пізнавальної активності учнів;

- формувати потреби навчатися протягом усього життя;

- сприяти формуванню вмінь та навичок здобувати знання самостійно за допомогою різних джерел інформації.

На нашому сьогоднішньому занятті ми спробуємо наблизитися довирішення деяких задач, які ми поставили перед собою, і я пропоную нашу зустріч провести в інноваційній формі.

Для того, щоб ми з вами гарно та ефективно попрацювали, я пропоную вам поділитися на групи.

Як бачимо, у цій аудиторії зібрались різні за характером та стилемроботи люди. Тому, щоб досягти гармонії в нашій справі, необхідно відпрацювати правила сумісної роботи, якими ми будемо користуватися, працюючи разом.

Спробуємо дізнатися, що ми вже знаємо про самоосвітню компетентність учнів. Для цього застосуємо в нашій роботі інтерактивний метод під назвою „мозковий штурм”. Пропоную таке завдання.

1. Кожній групі на папері записати слова, з якими асоціюється поняття „самоосвіта учнів”.

2. Представник (спікер) презентує знання групи.

3. Розміщуємо записи на дошці та підкреслюємо слова, які є спільними для всіх груп.

САМООСВІТА

Потреба

Задоволення Ініціатива Результат Зацікавленість

Активність Вибір Інтерес Пізнання

А тепер офіційна точка зору на поняття самоосвіта.

Самоосвіта – частина безперервної освіти, це активна пізнавальна діяльність, яка відбувається за особистої ініціативи людини у форміколективної чи індивідуальної самостійної роботи щодо оволодіння знаннями.

Отже, ми з вами зараз узагальнили наші знання стосовно поняття самоосвітньої діяльності.

Аналіз самоосвітньої діяльності учнів дає можливість виділити в ній етапи діяльності. Перед вами модель управління самоосвітою учнів.

Перший етап – етап планування, на якому учні обирають форми й засоби самоосвіти.

На етапі організації учні в залежності від обраної ними форми та засобів самоосвіти здійснюють кроки до її реалізації. Це пошук відповідної інформації. На цьому етапі дуже важливо, щоб учень мав здатність до самоорганізації, вмів мобілізувати себе, раціонально використовувати час, сили, засоби. При цьому вчитель дає рекомендації щодо пошуку та обробки інформації, поради до організації виконання завдань. Функції педагога змінюються від інформативно-контролюючої до консультативно-координуючої.

На етапі реалізації учні безпосередньо працюють з джерелом інформації. Саме під час нього дуже важливо враховувати, наскільки учень підготовлений до такої діяльності, який розумовий потенціал має. Цей етап передбачає також і корекцію роботи.

На етапі аналізу здійснюється контроль за результатами роботи.Дуже важливо, щоб учні мали здатність до самоконтролю, самооцінки, здібність до саморефлексії і корекції. Яка ж задача стоїть перед нами, вчителями, при цьому?

Необхідно пробудити в учнів прагнення займатися самоосвітою,тобто необхідно мати внутрішній мотиваційний фактор. А ефективним мотивом самоосвіти є пізнавальний інтерес, переконання, прагнення до самоствердження.

Пізнавальний інтерес – провідний мотив самоосвіти.

Поговоримо детально про це. Подивіться, будь ласка, на дошку.

Я звертаю вашу увагу на слова Конфуція, який говорив: „Скажіть мені, і я забуду. Покажіть, і я запам’ятаю. Дайте можливість обговорити, і я зрозумію. Дайте можливість навчити іншого, і я дійду до вдосконалення.”

Цими словами я керувався під час організації наступного етапу роботи під назвою „Мозаїка”.

Пропоную всім об’єднатися в групи. Кожен учасник групи готував своє повідомлення на засідання педради.

Завдання: попрацювати з цією інформацією самостійно (можна записати її у вигляді тез, конспекту, або як вам зручно для вашого сприйняття цієї інформації). Ви повинні зрозуміти те, що там написано настільки добре, щоб могли навчити інших. На цю роботу відводиться 10 хвилин.

Після оволодіння інформацією представники команд розходяться в інші групи для того, щоб провести взаємонавчання (використовуємо при цьому інтерактивний метод під назвою „Навчаючись-учуся”). Кожному з представників команд дається три хвилини для того, щоб поділитися інформацією своєї групи з іншими учасниками команд. Після цього ми повертаємося до своїх груп та ділимося враженнями.

Ви всі молодці, гарно попрацювали

Сьогодні, я сподіваюся, ви дізналися про щось нове стосовно самоосвітньої компетентності школярів. А щоб з’ясувати ваше ставлення до цього питання, пропоную такий вид роботи, як „Порожнє крісло”.

Перед вами на столах лежать картки, на яких записані дві думки,які стосуються самоосвітньої діяльності учнів. Прочитайте проблемні питання.

1. Майбутнє освіти – за самостійною навчальною діяльністю.

2. Майбутнє освіти – за розумним об’єднанням традиційних та самоосвітніх форм навчання.

Вам необхідно зараз обрати для себе ту точку зору, яку ви підтримуєте. Спробуйте навести хоча б декілька аргументів на її захист.

Прошу до мене підійти трьох представників, які підтримують першу точку зору, і стати справа від мене, трьох представників, які підтримують іншу точку зору, і стати зліва від мене. Посередині – порожнє крісло. Для чого воно? Якщо у вас виникнуть інші думки відносно цієї проблеми, то ви можете сісти в порожнє крісло та висловити їх.

Наша зустріч доходить кінця.

Давайте поаплодуємо один одному за нашу плідну роботу.

Категорія: Вчителям | Додав: Oleg
Переглядів: 3 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz