Посадова
інструкція №__
учителя
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція розроблена на
основі тарифно-кваліфікаційної характеристики вчителя.
Під час розробки Інструкції враховано
рекомендації з організації служби охорони праці в освітніх закладах системи
Міністерства освіти України.
Ця інструкція є типовою, її дія поширюється
на всіх учителів школи, на її основі можуть бути розроблені аналогічні
інструкції для вчителів, які ведуть окремі предмети, або вчителів початкової
школи.
1.2. Вчитель призначається на посаду і
звільняється з неї директором школи.
1.3. Вчитель повинен мати повну або базову
вищу педагогічну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
1.4. Вчитель підпорядковується безпосередньо
заступнику директора школи з навчально-виховної роботи.
1.5. Вчителеві безпосередньо
підпорядковується лаборант (якщо вчитель виконує обов'язки завідувача
кабінету).
1.6. У своїй діяльності вчитель керується
Конституцією і законами України, Указами Президента України, рішеннями
Кабінету Міністрів України і органів управління освітою всіх рівнів з питань
освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і
пожежної безпеки, а також Статутом і локальними правовими актами школи (в тому
числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями
директора, цією Інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Вчитель дотримується положень Конвенції про
права дитини.
2.
Функції
Основними напрямами діяльності вчителя є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням
специфіки навчального предмета і віку школярів.
2.2. Стимулювання соціалізації учнів,
формування в них загальної культури забезпечення свідомого вибору ними
професії та формування готовності до функціонування в ринкових умовах.
2.3. Забезпечення дотримання норм і правил
техніки безпеки в навчальному закладі.
3.
Посадові обов'язки
Вчитель виконує такі посадові обов'язки:
3.1. Здійснює навчання і виховання учнів із
урахуванням специфіки навчального предмета, проводить уроки й інші навчальні
заняття в закріплених за ним класах згідно з розподілом навчального
навантаження, забезпечує під час занять належний порядок і дисципліну.
3.2. Реалізує прийняті в школі освітні
програми відповідно до навчального плану, власного поурочного плану і розкладу
занять; використовує при цьому різноманітні прийоми, методи й засоби навчання.
3.3. Забезпечує рівень підготовки учнів, який
відповідає вимогам державного освітнього стандарту.
3.4. Виконує правила і дотримується норм
охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону
життя і здоров'я учнів під час навчального процесу.
3.5. Оперативно повідомляє керівників школи
про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської
допомоги.
3.6. Вносить пропозиції щодо покращення і
оздоровлення умов здійснення навчального процесу, а також доводить до відома
завідувача кабінету, адміністрації про всі недоліки в забезпеченні навчального
процесу, які знижують працездатність учнів.
3.7. Проводить інструктаж учнів з правил
безпеки праці під час навчальних занять з обов'язковою реєстрацією в класному
журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
3.8. Організовує вивчення учнями правил
охорони праці.
3.9. Здійснює контроль за дотриманням правил
(інструкції) з охорони праці.
3.10. Веде в установленому порядку класну
документацію, здійснює поточний контроль за відвідуванням і успішністю учнів за
прийнятою в школі системою, виставляє оцінки в класний журнал і щоденник учня,
своєчасно подає адміністрації школи звітні дані.
3.11. Бере участь у встановленому порядку в
підсумковій атестації учнів.
3.12. Допускає у визначеному порядку на
заняття представників адміністрації школи з метою контролювання й оцінювання
своєї діяльності.
3.13. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх
вчителів згідно з розпорядженням заступника директора школи з навчально-виховної
роботи.
3.14. Дотримується Статуту і Правил
внутрішнього трудового розпорядку школи, інших локальних правових актів школи.
3.15. Створює умови для дотримання законних
прав і свобод учнів.
3.16. Готується до проведення занять,
систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь у діяльності
методичного об'єднання та інших формах методичної роботи, які прийняті в
школі.
3.17. Бере участь у роботі педагогічної ради
школи і нарадах, які проводяться адміністрацією школи.
3.18. Чергує по школі відповідно до графіку
чергувань на перервах між заняттями, а також за 20 хв до початку і протягом 20
хв після закінчення занять.
3.19. Підтримує постійний зв'язок з батьками
учнів (особами, які їх замінюють).
3.20. Проходить періодичне медичне
обстеження.
3.21. Дотримується етичних норм поведінки,
які відповідають громадському статусу вчителя, в школі, побуті, в громадських
місцях.
3.22. У випадку виконання обов'язків
завідувача кабінету:
— організовує поповнення кабінету обладнанням,
приладами та іншими матеріалами, приймає матеріальні цінності (крім меблів) під
відповідальність на збереження на підставі відповідних документів, забезпечує
зберігання підзвітного майна, бере участь в інвентаризації та списуванні майна
кабінету;
— розробляє і періодично переглядає (не менш як
один раз на 5 років) інструкції з охорони праці, подає їх на затвердження директору;
— контролює обладнання навчального кабінету
протипожежним інвентарем, медичними та індивідуальними засобами захисту, а
також наочною агітацією з питань забезпечення безпеки життєдіяльності;
— проводить інструктаж з охорони праці учнів з
обов'язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі визначеного зразка або
організовує його проведення іншими педагогами;
Учитель
— не допускає проведення занять, пов'язаних із
небезпекою для життя і здоров'я учнів і працівників школи, з повідомленням про
це заступника директора з навчально-виховної роботи;
— вносить пропозиції щодо покращення умов праці
і навчання для включення їх в угоду з охорони праці.
4.
Права
Вчитель має право на:
4.1. Участь в управлінні школою в порядку, передбаченому
Статутом школи.
4.2. Захист професійної честі й гідності.
4.3. Ознайомлення зі скаргами та іншими
документами, які містять оцінку його діяльності, надання відповідних пояснень.
4.4. Захист своїх інтересів самостійно і/чи
через посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного
розслідування, пов'язаного з порушенням вчителем норм професійної етики.
4.5. Конфіденційність дисциплінарного
(службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
4.6. Вільний вибір і використання методик
навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників, методик
оцінювання знань учнів.
4.7. Підвищення своєї кваліфікації.
4.8. Проходження атестації на добровільній
основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.9. Давання учням під час занять і перерв
обов'язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і
дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у
випадках, передбачених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку школи.
5.
Відповідальність
5.1. У визначеному законодавством України
порядку вчитель несе відповідальність за:
— реалізацію в повному обсязі навчальних
програм відповідно до навчального плану і розкладу занять;
—збереження
життя і здоров'я учнів під час навчального процесу;
— дотримання прав і свобод учнів.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання
без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи,
законних розпоряджень директора школи та
інших локальних нормативних актів, посадових обов'язків, встановлених цією
Інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному
трудовим законодавством.
5.3. За застосування, в тому числі
одноразове, методів виховання, пов'язаних з фізичним і/чи психічним насиллям
над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може
бути звільнений з посади відповідно до трудового законодавства і Закону України
«Про освіту».
5.4. За завдані школі чи учасникам
навчального процесу у зв'язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових
обов'язків збитки учитель несе матеріальну відповідальність в порядку і в
межах, визначених трудовим і/чи цивільним законодавством.
6.
Взаємовідносини (зв'язки за
посадою)
Учитель:
6.1. Працює в режимі виконання встановленого
йому навчального навантаження відповідно до розкладу навчальних занять, бере
участь в обов'язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує
діяльність, яка визначена його посадовими обов'язками.
6.2. У період канікул, які не збігаються з
відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи
організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчального навантаження
до початку канікул. Графік роботи вчителя під час канікул затверджується
наказом директора школи.
6.3. Замінює в установленому порядку
тимчасово відсутніх вчителів на умовах погодинної оплати і згідно з
тарифікацією (залежно від тривалості заміни).
6.4. Замінюється на період тимчасової
відсутності вчителями тієї ж спеціальності чи вчителями, які мають відставання
з навчального, плану у викладанні предмета в цьому класі.
6.5. Одержує від адміністрації школи
матеріали нормативно-правового і організаційно-методичного характеру,
ознайомлюється з відповідними документами.
6.6. Систематично обмінюється інформацією з
питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією і педагогічними
працівниками школи.
|